Så kan du hjälpa dina kunder att bli mer klimatsmarta

Publicerad den 27 februari 2019

AKTUELLT | Efterfrågar dina kunder fler klimatsmarta lösningar? Eller vill du kunna vara mer proaktiv och kunna föreslå sådana? Då ska du titta på nya Energitjänsteguiden som kommer med korta, koncisa råd hur du kan hjälpa dina kunder att ta bättre beslut för miljön och använda energi mer effektivt.


Externa sidor

För de flesta är begrepp som kWh något abstrakt och diffust. Genom att omvandla kWh till något mer konkret som exempelvis kronor hjälper du kunden att förstå konsekvensen av olika beslut vid installation eller bygge. Men alla kunder efterfrågar inte energieffektivisering - än.


"Vad behövs för att öka efterfrågan av energieffektiva produkter och tjänster?" "Hur ser beställarnas behov ut och hur kan leverantörerna svara upp till det?" Det är några av de frågor som Energieffektiviseringsföretagen (EEF) och Energimyndigheten ställde till fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, industriföretag och lokalhyresgäster.


Resultatet av intervjuerna finns nu samlade i en guide, Energitjänsteguiden, som vänder sig till installatörer och hantverkare. I tio korta avsnitt ges konkreta tips och råd på hur leverantörerna kan hjälpa sina kunder att använda energi mer effektivt och samtidigt profilera sig som energitjänsteleverantörer.


– Energieffektivisering är en viktig del för att nå klimatmålen. Företag som ser denna möjlighet och utvecklar sina tjänster har mycket att vinna, för egna företaget, kunden och klimatet, säger Lara Kruse projektledare på Energimyndigheten.





Lämna kommentarer

Ditt namn*

Din e-postadress*

Din kommentar*


Fält markerade med * är obligatoriska

Tipsa någon om sidan

Till e-post*

Ange e-postadressen till personen du vill tipsa om sidan

Ditt namn*

Din e-postadress*

Ditt meddelande

Fält markerade med * är obligatoriska

Fler artiklar