Hantverkarna Stockholm: Årsmöte med middag och underhållning

18.00 Mingel med bubbel och snittar

18.30 Stockholms Hantverksförenings årsmöte

20.00 (cirka) Middag och underhållning med antikexperten Peder Lamm

PL-kostym-708x1024TV-profilen Peder Lamm är känd för sin såväl breda som djupa kunskap om mat, antikviteter och kulturhistoria. Han har bland annat lett succéprogrammen Kockduellen, Slottsliv och Antikjakten.

Under Stockholms Hantverksförenings årsmötesmiddag berättar Peder om några av de konst- och bruksföremål som föreningen har i sin ägo. Kring varje föremål finns en historia, som Peder med sin konsthistoriska kunskap beskriver genom en kulturell berättelseresa späckad med lustmord av traditioner och många goda skratt.

Hör de spännande historierna om 1600-talsvälkomman i silver, vapenprydnaden som hamnade i oblida händer och via en lusthusdörr vid Humlegården hamnade i körsnär Conrad Vogels ägo, åldermannen i sadelmakarämbetet Jacob Fagerberg som hade stans mest koketta häst – och mycket mer.

Huvudrätt
Grillad gödkalvsentrecôte med tryffel- och schalottenlökssky, karljohansvampspolenta samt kål- och sockerärtsallad

Halstrad gös med skaldjursrisotto, sötsyrlig dillsås, fänkål och spenat

Dessert
Semifreddo med Baileys, nougatmousse och pistage

Ett glas vin/öl/alkoholfritt samt kaffe/the ingår.

Anmälan

Anmäl dig senast den 3 april 2018 till anmalan@hantverkarna.se alt. 08–442 78 40. Ange i din anmälan om du vill ha kött eller fisk. Ange även eventuella matallergier och liknande.
Evenemanget är kostnadsfritt. Dock faktureras du 500 kr + moms om du uteblir utan föregående avbokning senast den 9 april.

Årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga för medlemmarna senast 10 dagar före årsmötet. Årsmötet och efterföljande middag och underhållning är öppet för medlemmar i Stockholms Hantverksförening.