Hantverkarna Stockholm: Årsmöte

Publicerad den 11 april 2019

FRAMTIDEN ÄR HANDGJORD | Stockholms hantverksförenings årsmöte med middag och underhållning

Torsdag 11 april 2019 kl. 18.00

World Trade Center, lokal Manhattan, Kungsbron 1, Stockholm

18.00 Mingel med bubbel och snittar
18.30 Stockholms Hantverksförenings årsmöte
19.30 (cirka) ”Framtiden är handgjord”, föreläsning med tv-profilen Dennis Dahlqvist
Därefter serveras bakad lax fylld med rökt hälleflundra, toppad med örter & sesam, svartrötter och gulbetor med ett glas vin/öl/alkoholfritt samt kaffe och tryffel.

Framtiden är handgjord

TV-profilen Dennis Dahlqvist är känd för sin såväl breda som djupa kunskap om konst, design, mode och annan kultur. Han har arrangerat flera utställningar på temat design och hantverk.

Dennis tar oss med på en resa i tid och rum. Hur kommer det sig att Sverige tappade bort hantverket och designen till förmån för industritillverkat? Varför gjorde Danmark inte det? Vad händer när allt är serietillverkat i Asien? Hur hittade Nederländerna tillbaka till sina hantverksrötter? Dessa och många fler frågor får vi svar på under en exposé som ger oss hopp inför framtiden när Dennis spanar bland trender och tendenser. För en sak är säker: Framtiden är handgjord.

Kallelse till årsmöte 2019

Samtliga medlemmar i Stockholms Hantverksförening kallas härmed till årsmöte på World Trade Center. För att få rösta och delta i val under årsmötet krävs att medlemsavgift för 2019 är betald.

Komplett årsredovisning kan beställas från och med 2 april via kansliet, se nedanstående kontaktuppgifter.

- Förslag till föredragningslista
- Valberedningens förslag till styrelse

Välkommen!

Anmälan

Anmäl dig senast den 4 april 2019 till anmalan@hantverkarna.se alt. 08–442 78 40. Ange ev. matallergier och liknande i din anmälan. Vill du ta med ytterligare en person ska dennes namn, kontaktuppgifter och ev. specialkost anges i anmälan. Genom att anmäla till evenemanget godkänner du att dina personuppgifter behandlas enligt GDPR.
Evenemanget är kostnadsfritt. Dock faktureras du 500 kr + moms om du uteblir utan föregående avbokning senast den 8 april.