Tips till riktiga hantverkare

Hantverkarna rekommenderar sina medlemmar att följa Konsumentverkets ”Tips till dig som är hantverkare”, som kan laddas ner från Konsumentverkets hemsida. Vi rekommenderar även konsumenter att gå in på Konsumentverkets hemsida och ladda ner broschyren ”Tips till dig som ska anlita hantverkare”.


Enligt Konsumentverket handlar klagomålen på hantverkstjänster många gånger om att arbetet blev dyrare, tog längre tid eller inte blev utfört på det sätt som konsumenten trodde var överenskommet.

Den här typen av otydlighet i kommunikationen mellan utförare och beställare är ofta orsaken till många problem.

När det handlar om en så viktigt fråga som hantverkstjänster är det viktigt att båda parter kommer överens om vad som ska utföras innan arbetet sätter igång. Vår organisation råder alltid medlemmarna att utfärda skriftliga offerter för att minimera eventuella oklarheter i kommunikationen med konsumenten. Det tjänar alla på.

Till höger kan du ladda ner och läsa Konsumentverkets tips. Du hittar även Konsumentverkets Hantverksformulär för hantverksarbeten.



  • Sidor:

Lämna kommentarer

Ditt namn*

Din e-postadress*

Din kommentar*


Fält markerade med * är obligatoriska

Tipsa någon om sidan

Till e-post*

Ange e-postadressen till personen du vill tipsa om sidan

Ditt namn*

Din e-postadress*

Ditt meddelande

Fält markerade med * är obligatoriska