Gesäll- och Mästarbrevsutdelningen i Stockholms Stadshus
Som medlemsorganisation i Hantverkarnas Riksorganisation har ni möjlighet att erbjuda era gesäller och mästare kostnadsfritt deltagande i den högtidliga Gesäll- och Mästarbrevsutdelningen i Stockholms stadshus, som arrangeras av Stockholms Hantverksförening.
Ceremonin är en uppskattad tradition där nyblivna gesäller och mästare får ta emot sina brev under högtidliga former i Stadshuset. Deltagarna får dessutom möjlighet att fira tillsammans med kollegor, familj och branschföreträdare vid den efterföljande mottagningen i Gyllene salen med mat, dryck och festlig samvaro.
För medlemsorganisationer inom Hantverkarnas Riksorganisation är deltagandet kostnadsfritt för de gesäller och mästare inom branschen som erbjuds möjlighet att ta emot sitt brev vid utdelningen. Antalet platser är begränsat och fördelas i mån av tillgång. De som erbjuds plats deltar utan kostnad i ceremonin och den efterföljande mottagningen.
För organisationer som inte är anslutna till Hantverkarnas Riksorganisation tillkommer, vid ett visst antal deltagare, en avgift för ceremonin och den efterföljande mottagningen.
Har ni frågor om gesäll- och mästarbrevsutdelningen eller vill veta mer om hur förmånen fungerar är ni varmt välkomna att kontakta oss.
För medlemsorganisationer inom Hantverkarnas Riksorganisation är deltagandet kostnadsfritt för de gesäller och mästare inom branschen som erbjuds möjlighet att ta emot sitt brev vid utdelningen. Antalet platser är begränsat och fördelas i mån av tillgång. De som erbjuds plats deltar utan kostnad i ceremonin och den efterföljande mottagningen.
För organisationer som inte är anslutna till Hantverkarnas Riksorganisation tillkommer, vid ett visst antal deltagare, en avgift för ceremonin och den efterföljande mottagningen.
Har ni frågor om gesäll- och mästarbrevsutdelningen eller vill veta mer om hur förmånen fungerar är ni varmt välkomna att kontakta oss.
